Belgia kontynuuje elektryfikację transportu publicznego - Volvo Buses otrzymuje zamówienie na 64 autobusy hybrydowe

Volvo Buses otrzymało kolejne duże zamówienie na zelektryfikowane autobusy od belgijskiego przewoźnika OTW. Zamówienie na 64 autobusy jest największym z zamówień na najnowszy samoładujący się hybrydowy autobus – Volvo 7900 S-Charge. Autobusy zostaną dostarczone w drugiej połowie 2021 roku i będą obsługiwały przewozy w regionach Liège, Charleroi, Brabancji Walońskiej i Namur - Luksemburg.

1860x1050-S-Charge-Belgium-2-2021-newsintro

„Belgia po raz kolejny udowodniła, że jest prekursorem w dziedzinie zelektryfikowanych rozwiązań w transporcie publicznym, a my w Volvo Buses z wielką przyjemnością wspieramy ambicje Belgii w tworzeniu atrakcyjnych, zrównoważonych i wydajnych usług transportu publicznego”, mówi Anna Westerberg, Prezes Volvo Buses.

Zamówienie na 64 pojazdy Volvo 7900 S-Charge jest częścią większej umowy ramowej z przewoźnikiem OTW, obejmującej Volvo Buses i innych partnerów. W ciągu najbliższych czterech lat OTW planuje dodać do swojej floty pojazdów łącznie 430 autobusów hybrydowych o długości 12 metrów. Jeszcze w 2018 roku, Volvo Buses dostarczyło do OTW około 100 autobusów hybrydowych.

„Volvo 7900 S-Charge doskonale spełnia nasze wymagania techniczne i handlowe. Całkowity koszt posiadania (TCO) oraz czas dostawy zdecydowanie wyróżniały się na tle konkurencji” - mówi Vincent Peremans, Dyrektor Generalny OTW.

Volvo 7900 S-Charge, wprowadzone na rynek w 2020 r., nie wymaga infrastruktury do ładowania, ponieważ system odzyskiwania energii w autobusie jest wykorzystywany do ładowania akumulatorów podczas jazdy. Autobus może poruszać się wyłącznie na energii elektrycznej na dystansie do jednego kilometra i z prędkością do 50 km/h. Prowadzi to do znacznych oszczędności paliwa i pozwala wyeliminować emisję i hałas, na przykład na przystankach autobusowych i w miejskich strefach niskoemisyjnych.

„Volvo 7900 S-Charge to jeden z naszych najbardziej ekologicznych autobusów, generujący do 40% niższą emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami z silnikiem diesla. Dzięki wsparciu systemu Volvo geofencing i Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), pojazd można zaprogramować tak, aby jeździł w trybie elektrycznym we wcześniej zdefiniowanych obszarach takich, jak strefy niskiej emisji”, mówi Eric De Roy z Volvo Buses Belgium.

Autobusy Volvo 7900 S-Charge dla OTW zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo Buses we Wrocławiu i będą gotowe do dostawy pod koniec 2021 roku.
 

Related News

Volvo Polska na 2 miejscu rankingu atrakcyjnych pracodawców w Polsce

Firma Volvo Polska zajęła drugie miejsce w badaniu marki pracodawcy Randstad Employer Brand Research 2021, które zostało zrealizowane w Polsce na próbie blisko 5 tysięcy respondentów, aktywnych na rynku pracy. To już kolejne w tym roku badanie ...

Duńskie miasto Aarhus powiększa flotę autobusów elektrycznych Volvo

Volvo Buses kontynuuje działania na rzecz elektryfikacji transportu publicznego w miastach całej Europy. Dzięki 29 nowym autobusom przegubowym Volvo 7900 Electric Articulated duńskie miasto Aarhus wykonało ważny krok w kierunku osiągnięcia celu, ...

Volvo testuje autobusy elektryczne w trudnych warunkach klimatycznych

Latem elektryczne autobusy Volvo zaczną kursować w norweskim mieście Bodø. Będą to pierwsze autobusy świadczące usługi w oparciu o rozkład jazdy na północ od Koła Podbiegunowego. Jednocześnie Volvo testuje swoje autobusy elektryczne w ciepłym ...