ELEKTROMOBILNOŚĆ
Przyszłość to elektryczność
Istnieje ogólna tendencja do zmniejszenia liczby samochodów w centrach miast. Oznacza to rosnące zapotrzebowanie na transport zbiorowy niewpływający na środowisko. Realnych kształtów nabrała konieczność tworzenia stref bezpieczeństwa, ciszy, obszarów bez emisji spalin, a nawet terminali w budynkach. Volvo ma gotową do wdrożenia, pełną ofertę uwzględniającą wszystkie potrzeby miast.
Cisza na wagę złota
Problem walki z hałasem staje się coraz ważniejszy dla niemal każdego miasta. Jego wpływ na zdrowie jest bardzo dobrze udokumentowany, a jednocześnie rośnie świadomość kosztów związanych z ograniczeniem hałasu. Zastosowanie autobusów z napędem elektrycznym pozwala ograniczyć hałas, co powoduje zmniejszenie zapotrzebowania na inne środki.
Zarządzanie strefami
Nie wszystkie typy ruchu mogą być dozwolone w ciasnych obszarach miejskich. Ze względu na hałas, emisje i ogólne bezpieczeństwo wprowadza się ograniczenia w określonych strefach lub punktach. Firma Volvo jest gotowa podzielić się doświadczeniami i zaoferować sprawdzone narzędzia
do zarządzania strefami.
Energooszczędne
Autobusy elektryczne i hybrydowe pozwalają istotnie obniżyć koszty paliwa w porównaniu ze zwykłymi autobusami z silnikiem wysokoprężnym. Napęd elektryczny jest znacznie wydajniejszy niż spalinowy, a dodatkowo podczas hamowania i zjeżdżania ze wzniesień cały czas jest odzyskiwana energia. Czy można
sobie pozwolić na niekorzystanie z napędu elektrycznego?
Zdrowie to stan pełnego dobrostanu fizycznego, psychicznego i społecznego — niekoniecznie brak choroby lub niesprawności.Definicja zdrowia


Rezygnacja z paliw kopalnych to za mało
Nie wszystkie typy ruchu mogą być dozwolone w ciasnych obszarach miejskich. Jednak autobus elektryczny Volvo 7900 może wjeżdżać do stref ciszy, bezpieczeństwa, obszarów bez emisji spalin, a nawet zatrzymywać się w budynkach. Inne możliwe rozwiązania niewykorzystujące paliw kopalnych, takie jak silniki zasilane biogazem, nie są realną opcją, jeśli spaliny i hałas są niedopuszczalne.
Napęd elektryczny otwiera nowe możliwości. Dzięki usłudze Volvo Bus Zone Management autobusy mogą też dostosowywać się do ograniczeń prędkości w zależności od położenia geograficznego, dnia tygodnia i pory dnia. Kierowca jest informowany o wjechaniu w zdefiniowaną strefę, a pojazd dostosowuje prędkość automatycznie — bez udziału kierowcy.

Koszt hałasu
Hałas nie tylko przeszkadza. Jest także poważnym, choć często pomijanym, czynnikiem wpływającym na zdrowie. Ograniczenia hałasu zdefiniowane w przepisach są stopniowo zwiększane, a to powoduje olbrzymie koszty ponoszone przez społeczeństwo i właścicieli nieruchomości. Okazuje się zatem, że niezwykle korzystne jest ograniczenie źródeł hałasu, toteż duże silniki wysokoprężne i gazowe stosowane w ruchu miejskim, są oczywistym celem działania.
Porównanie silników spalinowych z napędami elektrycznymi w związku z obliczaniem kosztów hałasu ujawnia szokujące dane. Niezależne badania wskazują oszczędności rzędu 0,4 EUR/km przebiegu autobusu. Rocznie w skali wielkiego miasta mogą to być miliony. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz otrzymać pełny raport.

PEŁNA OFERTA
Mobilność w środowisku miejskim to problem złożony, a trasy autobusów mogą podlegać wielu różnym uwarunkowaniom. Długość trasy, częstość, możliwości przewozowe i lokalne przepisy decydują o zapotrzebowaniu na różne rodzaje ruchu i pojazdów. Coraz większym problemem są zanieczyszczenia i zatłoczenie, a mimo to zapotrzebowanie na transport stale rośnie.
W Volvo jesteśmy przekonani, że w najbliższej przyszłości elektromobilność będzie stanowić najważniejszy punkt w strukturze ruchu miejskiego. Dlatego właśnie poszerzyliśmy naszą ofertę, która zawiera więcej niż tylko pojazdy. Rozwijające się miasta będą potrzebować pełnych rozwiązań systemowych: pojazdów wysokiej jakości, odpowiednich usług i infrastruktury gniazd do ładowania. W tych obszarach Volvo sytuuje się w czołówce, jeśli chodzi o badania i rozwój, produkcję i zarządzanie projektami.
ZRÓŻNICOWANIE MOBILNOŚCI MIEJSKIEJ
AUTOBUSY ELEKTRYCZNE — Strefy zerowe
Wrażliwe obszary, takie jak zatłoczone centra miast i dzielnice mieszkaniowe, wymagają utrzymania poziomu spalin i hałasu na minimalnym poziomie. Idealnym rozwiązaniem jest napęd elektryczny, ponieważ nie tylko nie generuje spalin, ale w dodatku jest cichy. Dzięki możliwości ładowania przy każdej okazji i pojemności akumulatora możliwości przewozowe nie różnią się od oferowanych przez konwencjonalne autobusy.
HYBRYDY ELEKTRYCZNE — CICHA ELASTYCZNOŚĆ
Zarządzanie transportem publicznym jest zarówno złożone, jak i skomplikowane. Przewaga hybryd elektrycznych wynika z możliwości ich działania na większych częściach trasy tak samo, jak ma to miejsce w przypadku autobusów elektrycznych. Co więcej, mogą zastąpić autobusy konwencjonalne i hybrydowe, i działać nawet w obszarach pozbawionych infrastruktury.
AUTOBUSY HYBRYDOWE — Korzyści dla środowiska od pierwszego dnia
Technologia hybrydowa to pierwszy krok na drodze do elektrycznej mobilności. Autobusy hybrydowe mogą bezpośrednio zastępować starsze pojazdy i ograniczać emisję tlenków azotu oraz cząsteczek aż o 50%. Podobnie jak w przypadku innych rodzajów autobusów elektrycznych, pasażerowie i opinia publiczna wolą je od konwencjonalnych odpowiedników.
AUTOBUSY MIĘDZYMIASTOWE — Koniec samochodów na trasach dojazdowych do pracy
Epoka autobusów z silnikami wysokoprężnymi w centrach miast zbliża się do końca. Mimo to technologia nowoczesnych silników wysokoprężnych nadal pozostaje ważna. Każda osoba dojeżdżająca do pracy i każdy podróżujący, który zrezygnuje z samochodu na rzecz autobusu, ograniczy do minimum swój wpływ na środowisko. Spowoduje to także zmniejszenie tłoku.
OTWARTE GNIAZDA DO ŁADOWANIA